Keresés ebben a blogban

2012. május 16., szerda

ELSAVASODÁS - CANDIDA - RÁK

Avagy hogyan erősítsük meg immunrendszerünket lúgosítással?



„Csak egyetlen betegség létezik: Testünk elsalakosodása - elsavasodása” (Romolo Mantovani 1592-1657)

Előszó



2011 szeptemberében arra lettem figyelmes, hogy egész nyáron rendkívül fáradékony voltam. Olyannyira, hogy akár a nap 24 óráját átaludtam volna. Ennek ellenére éjjel gyakran forgolódtam, többször felébredtem, így reggelente újra és újra fáradtan keltem. Nappal muszáj volt lepihennem, teljesen lelassult és kifacsart voltam, és természetesen még depressziós is. (A depresszió okát édesanyám halálának tudtam be, aki az év tavaszán hunyt el, a fáradékonyságot pedig a depressziónak tulajdonítottam).


Egy nap kislányaim a mobiltelefonjukkal játszottak, és lefényképeztek, amikor éppen az ágyban pihengettem.
Később mikor megláttam a felvételt, azon gondolkodtam, hogy: „Ki az a nő a képen? Mert ez nem én vagyok. Az nem lehet, hogy úgy nézzek ki, mint egy mániákus-depressziós a pszichiátrián!”


A számítógép elé ültem, és elkezdődött a kutatás…


Az internet segítségével megtudtam, hogy a fáradékonyságért és a depresszióért elsősorban a Candida-albicans nevű gomba tehető felelőssé. Azért is gondoltam, hogy problémám okát és kezelését ezen a vonalon találom meg, mivel sok más tünetegyüttes is jelen volt már abban a fázisban.
Például az indokolatlanul nagy súlytöbblet (már 135 kg voltam!), rendkívül gyorsan zsírosodó haj (reggel megmostam és délután már úgy néztem ki, mintha 3 hete nem mostam volna hajat), visszatérő arcüreggyulladások, egész évben tartó allergia, menstruációs zavarok. S az összes tünetből a legkellemetlenebb, a bőséges, vizes hüvelyfolyás volt (pedig addigra már 3 doboz Canesten kombit is elhasználtam hetente egymás után) mindhiába.


Eszembe jutott, hogy egyszer láttam egy felsorolást különféle diétákról A-tól Z-ig, és köztük volt a Candida-diéta is, így gondoltam, létezik valamilyen étrend, amellyel gyógyszerek és orvosi beavatkozás nélkül rendbe hozhatom az egészségemet.
Megtaláltam! :D


Közben azt is tudni akartam, hogy mi az a Candida gomba, mitől szaporodik el, partnerem fertőzött-e meg vagy csak belőlem fejlődött ki ez a betegség? A válaszokat megkaptam...


Kerestem – kutattam már több napja, amikor egy délután (aluszékonyságom okozta alvásból ébredve) nagyon szomorú hírt kaptam: Barátnőm 37 évesen meghalt. Rákos volt. Áttétes. A rákot már 2 éve diagnosztizálták nála, és az alatt az idő alatt már 7-szer műtötték, sugárkezelést és gyógyszereket kapott. Rendes, szerető családanya volt, férjének és 3 gyermekének örökké hiányozni fog.


Akkor este szomorúan ültem a számítógép elé megnézni az e-maileket, s akkor jött az igazi döbbenet: az egyik e-mail címe a „Candida és a rák” volt. (Ezt az időzítést! – mintha csak halott barátnőm sugallatára küldték volna nekem a benne lévő információkat)!


Csaknem egy óráig nem voltam képes megnyitni azt az e-mailt, mivel éppen akkoriban bizonyosodtam meg róla, hogy Candidám van. „Te jó ég, lehet, hogy én leszek a következő? Ezért alszom ennyit? A ráktól vagyok így legyengülve?” – gondoltam. „Egyedül álló anya vagyok. Nincs senkim. Mi lesz a gyerekeimmel?”


Végül az e-mailből elolvastam Dr. Simonsini esettanulmányait és felfedezését, így megtudtam, hogy mennyire egyszerűen leküzdhető a rák.
Már teljesen képben voltam, és egyértelműen átláttam a fenti betegségek egymáshoz való viszonyát. Barátnőm halála okán felocsúdva pedig elegendő lökést kaptam ahhoz, hogy végre kezembe vegyem sorsom irányítását, és szembe szálljak a testemben elszaporodott kórokozókkal.

Az elsavasodásról röviden



Civilizációs korunk táplálkozásában a finomított és tartósított, színezékekkel és ízfokozókkal ellátott, cukrozott, túlságosan magas állati fehérje és szénhidrát tartalmú „halott” élelmiszerek vették át a vezető szerepet. Ezek mind egytől-egyig savasítják szervezetünket. Ezek a savak toxikusak számunkra, és amitől testünk nem tud megszabadulni, azt zsírsejtjeink kapszulaként zárják magukba. Ezek a zsírsejtek pedig hónapról-hónapra egyre nagyobbak és nagyobbak lesznek. Narancsbőr alakul ki fenekünkön és combunkon, és elhízunk. Mindez elsősorban a rohanó, kényelmi szempontokat is előtérbe helyező életmódunknak köszönhető.



A Candida albicans-ról dióhéjban



A Candida egy élesztőgomba neve, amely minden egészséges ember szervezetében megtalálható, többnyire az emésztőcsatornában. Candidiasis-ról (a Candida által okozott betegségről) akkor beszélünk, ha a gomba túlzottan elszaporodik a szervezetünkben és különféle betegségeket hoz létre. Ez a folyamat a szervezet kóros elsavasodásával van összefüggésben. A gombák szaporodását elősegítő tényezők: az immunrendszer gyengesége -betegségek esetén illetve után, -veleszületett vagy szerzett immunhiányos állapotokban, -operációk és elhúzódó rehabilitációs időszak után.

Dr. Simoncini a rákról



Más orvosok szerint a ráktól legyengült szervezetben képes a Candida gomba elszaporodni. Dr. Simoncini ellenben azt állítja, hogy az elsavasodott szervezetben először a gombák jelennek meg (tipikusan a felhámon), majd a jelentkező gombásodás utáni időszakban azok betokosodnak, így okozzák a rákos daganatokat. Rájött, hogy a rák szódabikarbónával gyógyítható. Lokálisan, kifejezetten a rákos sejteket maratja vele, nagy sikerrel! 
http://www.rakesagomba.eu/


Candida-diéta



Célja: elpusztítani a betegséget okozó gombákat - felerősíteni a hasznos bélbaktériumokat - végső soron felerősíteni az immunrendszert.

Lényege: a Candida-diéta folyamata alatt halálra éheztetjük a betegséget okozó gombákat, ráadásul számukra kedvezőtlen lúgos közeget hozunk létre szervezetünkben, így azok a fertőzés mértékétől függően legalább 3-6 hónap alatt elpusztulnak.
Időtartama: férfiak esetében elegendő 3 hónapig diétázni, mivel a bőraljában kevesebb zsírsejt van, ami a méreganyagokat raktározza (azért megjegyezném, hogy kóros elhízásnál náluk is vastag hájréteg alakul ki, ezért a nőkhöz hasonlóan hosszabb ideig szükséges a szigorú diéta betartása). Nőknél a vastagabb bőralja lényegesen több zsírsejtből áll, így az több toxikus anyag felhalmozására képes, ezért legalább fél évig szigorú Candida-diétát kell tartani, hogy a terápia sikeres legyen!

Candida-diétában tiltott élelmiszercsoportok



A gombáktól (így természetesen magunktól is) megvonjuk a cukor tartalmú ételeket/italokat, még a gyümölcsöt és az édesítő szereket is. A tejtermékeket (tej, sajtok, tejföl, kefir - natúr joghurt kivételével), az élesztő tartalmú ételeket, az érleléssel előállított/tartósított ételeket (penészgombás sajtok, szalámik, természetesen más gombákat is). Tilos fogyasztani bármiféle lisztet, rizst, burgonyát, tehát mindenféle keményítő tartalmú ételt. S mindent, aminek akár viszonylagosan is magas a zsírtartalma! A hevítéssel előállított olajokat sem használhatjuk! A gyárilag mindenféle adalékkal feldúsított felvágottakat is kerülni kell, már csak azért is, mert rejtett zsírokat tartalmaz, és természetesen az előállítás során alkalmazott erjesztő gombák miatt is. Az ecet is tiltott, mivel erjesztéssel állítják elő, tehát mindenféle ecetes terméket kerülnünk kell!

Hogyan kísérjük figyelemmel testünk biokémiai változásait?



Elengedhetetlenül szükséges a Candida-diéta betartása.


A tiltott élelmiszerek széles skálája miatt lényegesen egyszerűbb megfogalmazni azt a csekélyke élelmiszercsoportot, ami végül az étlapon maradhat: Párolt és nyers zöldségek, sovány húsok (pulykamell, halak), natúr joghurt (tejszín mentes), extra szűz olívaolaj, zöldségleves, húsleves, fűszerek (ezek közül erős gombaölő hatással bír a: fokhagyma, kakukkfű, borsmenta, rozmaring, teafalevél, Aloe vera, grapefruit mag, szegfűszeg, torma, gyömbér, kurkuma és Cayenne-bors).Gyümölcsmentes vagy gyógyteák fogyasztása csak édesítés nélkül szabad! Rágógumi kerülendő még akkor is, ha cukormentes! Fontos, hogy állandóan pótoljuk a pro- és pre- vitaminokat, és mellette tovább erősítsük az immunrendszerünket pl. Kasvirág kapszulával, gombaölő Grapefruitmag-kivonattal, antiszeptikus Ezüst oldattal. A lúgosítás érdekében – Simoncini doktor meggyőző érvelése miatt - gyógyszertári szódabikarbónát is vettem, melyből 2 mokkáskanállal tettem 2 l vízhez, és így kb. 9-es pH értékű lúgos vizet kaptam egész napra elosztva.


Gyógynövényszaküzletekben lehet kapni 9.3-as pH értékű lúgos vizet is.


Tasson a községháza mellett áll egy szép kis kút, melyből hetente 10-10 liter ártézi vizet szoktunk hazahozni magunknak. Hasonló íze és élettani hatása van, mint a füredi lúgos víznek, és a pH értéke is 9 körül van.


A kísérlet dokumentálásához természetesen lakmuszpapírra is szükségem volt, hogy vizeletmintámból napról napra ellenőrizhessem az aktuális sav-bázis helyzetet.


A kísérlet időtartama



A Candida-diétát 2011. szeptember 15.-én kezdtem el, és csupán 2 hónapon keresztül, vagyis november 14.-ig voltam képes azt betartani. Ez tartott egészen addig a napig, amíg meg nem ettem az akkori első (rögtön 4 db!) szendvicset alig 20 perc alatt. (Nyeltem, mint kacsa a nokedlit – szó szerint, mivel úgy ki voltam éhezve az ízekre). Az eltelt két hónap alatt viszont naponta legalább 3-szor ellenőriztem a lehetséges változást, hiszen rendkívül izgatottan vártam már a javulást.

A kísérlet menete



Ocean Milk® pH test papírral (5.5 – 8.0 pH között méri a sav-bázis egyensúlyt) 6 és 9 éves egészséges lányaimat letesztelve mindkét esetben 7.2 feletti értékeket kaptam. Célom tehát a lúgosítás volt, melyben igyekeztem elérni, hogy vizeletem pH értéke állandóan 7.0 felett maradjon. Nagy elszántsággal vágtam hát bele a Candida elleni harcba.


• Szúrópróbaként az első napon nagyon elkeserítő eredményt kaptam: vizeletem pH értéke sajnos 5.5 alatti volt (a lakmuszpapír kivilágosodott).


• Szeptember 30-ig nem nagyon mutatkozott változás a pH értékek terén, viszont hosszú ideje először végre 4 kilót fogytam!


• Ebben az első 2 hétben pl. megfigyeltem, hogy tojásból legfeljebb csak napi 1 db-ot szabad megenni úgy, hogy közben semmilyen más állati eredetű tápanyagot nem vehetek magamhoz.


• Kipróbáltam, hogy mi történik akkor, ha fogyasztok némi szénhidrátot, mint pl. zabpehely vagy barnarizs, de sajnos kudarcot vallottam, hiszen a Candidára jellemző tünetek már aznap estére felerősödtek.


• Harmadik hét elején végre látszott egy kis javulás, mivel 5.8-as pH értéket jelzett a lakmuszpapír. Gondoltam, több időre lesz szükségem, és tovább kutattam lúgosítás témában.


• Konyhaablakom belső párkányán lucernacsíráztatásba kezdtem, és az 5-6 nap alatt kifejlődött növényi csírákat hozzá kevertem zöldsalátámhoz.


• Mivel addig jóformán csak zöldsalátát ettem (levestől hamarabb megéheztem, még akkor is, ha húst is főztem bele); a változatosság kedvéért vásároltam olyan zöldségeket is, amelyeket még nem, vagy csak nyersen nem fogyasztottam. Így esett a választásom a nyers céklára. Megkóstoltam, és elég tűrhető íze volt. Egy egész gumót szeleteltem fel vacsorára, és rágcsáltam el a TV előtt ülve egy filmnézés alatt. Lefekvés előtt (a nyers cékla elfogyasztása után kb. 2 órával) megint ellenőriztem vizeletem pH értékét, és csodálkozva vettem tudomásul, hogy végre megtörtént a csoda! - „A pH csoda” :)


(KÉP) - majd pótolom...


7.8-as pH értékű vizeletminta!


Másnap utána is néztem, hogy vajon milyen hatásai vannak a céklának? (LINK) (Ezt az előadást feltétlenül meg kell nézni mindenkinek!)
1 havi szigorú Candida-diéta után fogytam is 11 kilót, valamint napról napra egyre energikusabbak éreztem magam! :)
Kitörő örömmel és megkönnyebbüléssel fogadtam, hogy végre van remény a gyógyulásra. :)))


• Aztán teltek-múltak a napok, már másfél hónapja tartottam magam a diétámhoz. Volt, hogy több órán keresztül 7.2 - 7.4 közötti pH értéket mutatott a lakmuszpapír, de sajnos nem tudtam állandó lúgos tartományban maradni. Ezért tovább kísérleteztem…


• Egyszer csak eszembe jutott, a Vércsoport-diéta , melyben a szerző megadja a személyre szabott napi húsadagot is nemre és korra való tekintettel. Eszerint a nők és a gyerekek nem ehetnek 10 dkg-nál nagyobb mennyiségű húst, a férfiak is csupán legfeljebb 15 dkg-t.
Ez egybevág azzal az elmélettel, hogy manapság túlzott mértékben fogyasztunk állati fehérjéket, cukrokat és finomított és tartósított élelmiszereket, melyek savasítanak.
Ettől a naptól kezdve apró kockára vágott pulykamellet sütöttem magamnak a salátához, mert így könnyebb volt napi többszöri étkezésre elosztani azt a pár falatot, és 7 hét elteltével sikerült végre ismét a csúcsra törni!
Viszont még mindig nem voltam teljesen elégedett, mert a lakmuszpapír még mindig többször mutatott savas értéket, mint lúgosat.


• 2011. november 13-ra rájöttem, hogy ha már éhes voltam (olyan is volt, hogy nem éreztem éhségérzetet, de tudtam, hogy már rég megemésztettem az előző ételadagot), akkor a gyomorsav juthatott a kiválasztó rendszerbe, és emiatt mérhettem savas, sőt nagyon savas értékeket is.  
A gyomorsav tulajdonképpen sósav! Tehát rájöttem, hogy állandóan úgy tudom szinten tartani a kívánatos lúgos kémhatást, ha gyakran étkezem.


• Így már meg is volt minden. Tudomásul vettem, hogy mivel éjjel álmomban nem étkezem, így az természetes, hogy reggelre savasabb pH értéket mérek. S azt is tudomásul kellett vennem, hogy ha csak salátát eszem, akkor másfél óránként ennem kell, különben éhezem, és sav termelődik.


Összefoglalás



Az elsavasodott, méreganyagokkal telítődött, beteg, fáradékony szervezetünket meggyógyíthatjuk, méregteleníthetjük és revitalizálhatjuk, amennyiben folyamatosan lúgos pH szinten tartjuk azt az alábbi szabályok betartásával:


1. Napi 1 egész, ököl nagyságú nyers céklával hihetetlen mértékű lúgosítást lehet elérni. Magas vastartalma miatt megszünteti a fáradékonyságot! (apró kockára vágva a salátához keverhetjük, de gyümölcscentrifugával kinyert levét is elfogyaszthatjuk)


2. Csíráztassunk! (a növényi csírákat belekeverhetjük salátánkba)


3. Minden nap együnk tejszínmentes natúr joghurtot! (fűszerekkel változatosan ízesíthetjük)


4. Fogyasszunk korlátlan mennyiségben, elsősorban nyers, és párolt zöldségeket! (amilyen gyakran csak tehetjük)


5. A napi állati eredetű fehérjebevitel semmiképp sem haladhatja meg nőknél és gyerekeknél a legfeljebb napi 10 dekát, férfiaknál legfeljebb 15 dekát, amit elsősorban friss halak, pulykamell, vagy esetleg napi 1 tojás tehet ki! (ajánlatos egész napra elosztani azt a kis mennyiséget, hogy egy kicsit tovább kitartson gyomrunkban a menü)


6. Együnk gyakran, még mielőtt megéheznénk! Az éhezés komoly stressz szervezetünk számára! (pl.: zöldségleves esetében félóránként, zöldsaláta esetén óránként, ha egy kis húst is eszünk hozzá, akkor kb. másfél óránként)! Természetesen ez csak a szigorú diétára vonatkozik gyógyulásunk érdekében, és az megállás nélkül legalább 3-6 hónapig tarson!


7. Igyunk szódabikarbónás vizet (2 liter vízben 1 csapott teáskanállal oldjunk fel)! Ihatunk bármilyen más, kereskedelmi forgalomban lévő lúgos vizet is.


8. Szedjünk immunerősítő táplálék kiegészítőket:
-pre és probiotikumot
-kasvirág tablettát
-ezüst kolloid oldatot


9. Immunerősítő, kedélyállapot javító hatású a testmozgás is, tehát mozogjunk rendszeresen! (lehetőleg a szabadban)

Természetesen a diéta szigorú mivoltából adódóan, a háziorvossal egyeztetni kell, valamint NAGYON FONTOS, hogy a hagyományos, nehezebb étrendre való visszaállást csak nagyon fokozatosan végezzük (néhány naponként iktassunk be egyre nehezebben emészthető ételt, de csak nagyon kis adagokkal), nagyon körültekintően! Különben a hirtelen megterheléstől gyomorgörcsöt kaphatunk! Ez nagyon fontos, ugyanis én nem tartottam be, és olyan fájdalmaim voltak, hogy többször is hánytam, de az erős görcsöktől azt hittem, hogy nem érem meg a holnapot! 



Végkifejlet



A lúgosító diétával töltött 2 hónapom eredményes volt több szempontból is:
- elmúltak a kezdeti kellemetlen nőgyógyászati tünetek
- frissebb és energikusabb lettem
- elmúlt az arcüreggyulladásom
- elmúlt a fogínyvérzésem
- elmúlt az allergiám
- ráadásul még fogytam is 20 kilót!
Igaz, van még rajtam 50 kg, de majd egyszer annak is nekifutok. A lényeg, hogy most már tudom a megoldást! :))) (2012. 04. 30.)


Ajánlott irodalom





Harvey és Marilyn Diamond: Testkontroll – Életerő életfogytig- Agykontroll kiadó Bp., 1999

Dr. P. J. D’Adamo és Cathrin Withney: ABO terv – Táplálkozzék helyesen a vércsoportjának megfelelően – Zenith Rt. Egyetemi Nyomda Bp., 2001Dr. Robert O. Young, Shelley Redford Young:

A pH csoda – Étkezzen kiegyensúlyozottan és nyerje vissza egészségét – MG Európa Kft. Bp., 2007

Kurt Tepperwein: Savtalanítás - A fiatalság forrása – Mérték kiadó Bp., 2009

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Ezt a blogot 2013. július 1.-től folytatni fogom (ill. ez még nem a végleges forma, még képeket töltök fel és szépítgetem).
De most azért is elbánok velük, mert mostantól kitartok legalább fél éven keresztül! :)
Kezdődjék hát a végső leszámolás! ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése